• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tips inför samlingslån tänkte söka på 350k

Legenden

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 April 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
77
Poäng
207
Uppdatering om läget:

gick inte bra med marginalen (vet fortfarande inte varför och tydligen inte dom heller, skumt)

men jag snackade med advisa och tog annat erbjudande.. remember 350k, dock hög ränta ca 13 %. Kände jag fick ta det för släcka alla smålån så nu är det gjort, en otrolig lättnad och min komplettbank-kredit på 150k kommer försvinna nästa månad från ucn.

får helt enkelt prova en ny gång för få bättre ränta när ucn uppdaterats med underskottet från 55k till 13k + komplettkrediten som är borta. Får se om betyget ändras något, får ju en aning mer i blanco istället men det är väl bättre för betyget än kredit så.

skönt att de löste sig ändå!
Det kan vara värt att ta ett lån med dålig ränta ibland, man får hela tiden försöka förbättra det bara.
Grattis iallafall!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johansson86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
7 Januari 2020
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
66
Poäng
207
skönt att de löste sig ändå!
Det kan vara värt att ta ett lån med dålig ränta ibland, man får hela tiden försöka förbättra det bara.
Grattis iallafall!


Eller hur, så jäkla skönt att betala av alla lån utanför ucn nu.
Tack så mycket :)
 

johansson86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
7 Januari 2020
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
66
Poäng
207
sjukt att mitt nya underskott inte ändras än när jag fick omprövningen godkänd för nästan 1 månad sen nu..
Nån mer som det inte ändrats för?
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 894
Mottagna reaktioner
1 662
Poäng
1 117
sjukt att mitt nya underskott inte ändras än när jag fick omprövningen godkänd för nästan 1 månad sen nu..
Nån mer som det inte ändrats för?

Hur länge tar en omprövning? Om jag gör en omprövning nu, skall den vara uppdaterad till september. Eller är det specifika datum på året det uppdateras?
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Hur länge tar en omprövning? Om jag gör en omprövning nu, skall den vara uppdaterad till september. Eller är det specifika datum på året det uppdateras?
Underskott uppdateras ju så fort det blivit godkänt, dvs när det är din tur i pappershögen
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Kan dock tillägga att underskott inte verkar spela någon extrem roll vid ansökning av lån, fick 260,000 från SEB och 270,000 från BN med 121,000kr underskott förra veckan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp